איך חוסכים כסף בתקופת השירות בצבא?

תקופת השירות הצבאי היא תקופה עמוסה אתגרים, אילוצים ושינויים משמעותיים באורח החיים של המשרתים. לצד הקושי בשינוי הבסיסי של הסתגלות למערכת הצבאית, נראה כי אחד האתגרים הגדולים ביותר של חיילים כיום הוא האתגר הכלכלי. אומנם, השכר של החיילים עלה בשנים האחרונות באופן משמעותי, אבל עדיין לא מדובר על משכורות עתק וכך כאשר מגיע הרגע המיוחל ויוצאים סוף כל סוף אל אזרחות, משוחררים רבים מוצאים את עצמם חסרי אמצעים פחות או יותר, ללא היכולת הבסיסית ביותר להתחיל משהו חדש בחיים המצריך סכום מסוים של כסף. עם זאת, חיילים אשר ישכילו לנצל כמה אפשרויות פשוטות לחיסכון כספי במהלך השירות, בהחלט יכולים להגיע למצב בו יש ברשותם סכום כספי לא מבוטל שיאפשר להם לעמוד על הרגליים, בין אם ירצו לגור בשכירות במקום כלשהו, לטייל בחו"ל, לפתוח עסק או לעשות כל דבר אחר שעולה על רוחם עם הכסף. הנה כמה רעיונות איך אפשר לחסוך.

שימו כמה שקלים בצד בכל חודש

זה אולי נשמע מצחיק לחסוך מתוך משכורת זעומה, אבל היופי הוא שחיילי צה"ל לא באמת מחויבים להוציא כסף כי הצרכים שלהם ממולאים לחלוטין. יש להם איפה לישון, מה לאכול ואפילו מה ללבוש. נכון, זה הרבה פעמים בסיסי ביותר, אבל בהחלט יש דברים שהם מספיקים ולא צריך להוציא תמיד כסף על כל דבר. אם ניקח למשל משכורת ממוצעת כיום של חייל של 1000 שקלים ונכפיל באורך השירות המינימלי של נשים של 24 חודשים, נראה כי מדובר על חיסכון פוטנציאלי של 12,000 ₪, בהחלט סכום לא מבוטל.

איך חוסכים כסף בתקופת השירות בצבא?

עדיף מזומן או אשראי ללא מסגרת

כשאתם בחיים האזרחיים, עובדים ומכניסים משכורת, אפשר להתנהל באופן מחושב באשראי, אבל זאת בהחלט לא הדרך האידיאלית במהלך השירות הצבאי. אם אפשר עדיף תמיד לשלם על מה שצריך במזומן. אם אתם בכל מעדיפים להשתמש באשראי, מומלץ ללכת על שיטת דיירקט או דביט. מה זה אומר? שאתם בעצם לא יכולים למשוך יותר ממה שיש לכם ולא יכולים להגיע למצב של מינוס. בכלל, לא מומלץ להגיע למצב של משיכת יתר בצבא מפני שההכנסה שלכם מוגבלת ואין לכם אפשרות של ממש לכסות אותה.

עברו לחשבון חייל

כמה חודשים לפני הגיוס שלכם, גשו אל הבנק עם מסמכים שמראים שאתם אכן עומדים להתגייס בקרוב. כך תוכלו להפוך את חשבון הבנק שלכם לחשבון חיילים עם הטבות רבות כמו חשבון ללא עמלות או הטבות ברכישות בחנויות נבחרות. כמו כן חשוב לדעת שלאחר השחרור תהיו זכאים לעוד הטבות בתור חיילים משוחררים.

לכו עם החוגר עליכם באופן קבוע

חשוב לדעת כי ישנם לא מעט בתי עסק המציעים הטבות והנחות מיוחדות לחיילים. על מנת להנות מהדברים הללו ברוב המקרים יהיה עליכם להציג חוגר ולהראות שאתם אכן חיילים וחבל לפספס את זה בגלל שהחוגר לא עליכם.

אישור עבודה

לא מתאים לכל החיילים וכל סוגי השירות, אבל למי שכן זה בהחלט עשוי להתאים. אישור עבודה זה משהו שלא כל כך מסובך להשיג דרך מש"קית הת"ש שלכם ואם יש לכם זמן אתם בהחלט יכולים לעבוד בחופשות שלכם. את הכסף הנוסף שתרוויחו אנחנו בהחלט ממליצים לשים בצד וכך אתם יכולים לסדר לעצמכם חיסכון לא רע לקראת השחרור.

לסיכום

אנו בהחלט ממליצים להתחיל ולחסוך כבר בתחילת השירות, מה שבהחלט יקל עליכם את הצעדים הראשונים בחיים האזרחיים שלכם. מאחלים לכם בהצלחה ושירות קל ופורה!

נגישות