איך להימנע מטעויות בראיון עבודה? כל הטיפים החשובים ביותר

אם גם אתם מעוניינים להשתלב בקרוב בעבודה חדשה בתחום שמעניין אתכם ושיצא לכם לשאוף אליו מזה זמן מה, אנו בטוחים שאתם עושים הכל כדי להגיע למשרות הנחשקות ביותר ושולחים את קורות החיים שלכם לכמה שיותר משרדים, חברות השמה ואפילו חברים שאולי יוכלו להעביר אותן הלאה אל מעסיקים רלוונטיים. מכאן והלאה אתם צפויים לקבל זימונים לראיונות עבודה, שם ינסו להבין משיחה קצרה מי אתם, מה התרומה הפוטנציאלית שלכם לעסק והאם כדאי להעסיק דווקא אתכם ולא מועמדים אחרים. מיותר לציין כי מדובר באחד החלקים החשובים לקראת עבודה חדשה ומי שלא ישכיל להתכונן לראיון עבודה כראוי יצליח לעבור אותו רק עם הרבה מאד מזל. מתברר כי מועמדים רבים המעוניינים להגיע למשרות בתחומים שונים עושים הרבה מאד טעויות נפוצות בראיונות עבודה, כאלו המרחיקות אותם באופן משמעותי מהסיכוי להתקבל אליהן. אם גם אתם צפויים לגשת לראיונות עבודה בעתיד, אנו רוצים לדבר על הטעויות הנפוצות הללו על מנת שתדעו ממה להימנע. בהצלחה!

ביטחון עצמי מופרז

זה אולי אחד הדברים הגרועים ביותר שאפשר לעשות כאשר הולכים לראיון עבודה. ביטחון עצמי מופרז ייתפס הרבה פעמים על ידי המראיינים שלכם כשחצנות והתנשאות, שתי תכונות שאף מעסיק לא ממש מעריך. כששואלים אתכם שאלות כדאי לענות בהרחבה, אבל לא יותר וגם לא פחות מדי. הראו שאתם מאמינים בעצמכם, אבל הימנעו מאמירות שמרמזות על כך שאתם חושבים שאתם יותר טובים מאחרים בהכרח.

צניעות מופרזת

זהו הקיצון השני של הביטחון העצמי המופרז. מועמדים רבים רוצים להראות שהם עם רגליים על הקרקע, שהם לא שחצנים ושהם באופן כללי אנשים צנועים. אכן, צניעות זו תכונה חשובה, אבל עליכם לזכור תמיד שלראיון עבודה אתם מגיעים כדי להבליט את התכונות החיוביות שלכם, אלו שבזכותן אתם מאמינים שמגיע דווקא לכם להתקבל לעבודה ולא לאנשים אחרי. אם תמנעו מלספר על עצמכם בהרחבה ואם לא תבליטו את הכישורים בגינם אתם מתאימים לתפקיד, יש סיכוי לא רע שהמראיין שלכם יחשוב שאתם לא מתאימים ולא תקבלו את התפקיד.

איך להימנע מטעויות בראיון עבודה? כל הטיפים החשובים ביותר

לבוש

נכון שאתם רוצים להיות עצמכם ושהלבוש לא מעיד על האופי של האדם, אבל אתם חייבים לזכור כי ראיון עבודה זו סיטואציה בה הרושם הראשוני עליכם משחק תפקיד גדול מאד. אתם יכולים להיות מוכשרים מאד, חכמים, אנשי שיחה נעימה ומתאימים ביותר לתפקיד אליו אתם מתראיינים, אבל אם תגיעו במראה מרושל ולא ייצוגי המראיין עשוי לפסול אתכם מראש ואפילו לא לנסות להבין מי אתם ומדוע אתם מתאימים לתפקיד. מומלץ לבוא עם מכנסיים ארוכים ונעליים (נשים יכולות לבוא עם שמלה ונעליים סגורות) וחולצה מכופתרת פשוטה. מצד שני גם חשוב שלא להגזים וללכת על לבוש יוקרתי ומתאמץ מדי שלא מתאים למעמד.

ריח

מעשנים סיגריות? אל תעשנו לפחות שעה לפני הריאיון ודאגו לקחת סוכרית מנטה רגע לפני שאתם נכנסים. הריאיון ביום קיץ חם? הגיעו לאחר מקלחת ולאחר ששמתם דיאודורנט. נכון, אלו דברים שטחיים שלא קשורים באופן ישיר ליכולות שלכם, אבל אתם צריכים לזכור תמיד שלמראיין צריך להיות נעים בחברתכם, ממש כמו שיהיה אם תתקבלו לעבודה. מומלץ להימנע מבושם בריח חזק ודומיננטי, בעיקר בימי קיץ חמים.

שינה

ראיון עבודה זה זמן שאתם צריכים להיות בו חדים ומפוקסים. לילה לפני מומלץ לישון לפחות שמונה שעות ולהגיע רעננים. העייפות אגב היא ניכרת אצל מועמדים ודבר כזה עשוי לא אחת להתפרש כזלזול. הקפידו להימנע מהטעיות הללו ואם אתם עונים על הקריטריונים יש סיכוי שתקבלו את העבודה.

נגישות